lördag 7 februari 2009

Pool + O´learys

Jag, Robert & Nichlas hade en mysig afton ikväll.
Först började vi av hemma hos Robert & Anna med lite Vem vet mest o postkodsmiljönären.

Efter 1 el 2 öl fick Nichlas till slut med oss till bilen så vi kunde börja vår bilardkväll, då bowlingen var fullbokad. Vi la upp spelet med 5 bollar var så slog man ner motståndarnas balls så vann man. Finns säkert ett namn på det men vi improvisiera.
Alla hade sina stunder under kvällen på biljarden men med alkoholen i blodet så slog jag till rätt o vann flest omgångar. Precis i sista stöten ringde Rille o undra vad vi hade för oss, kunde kostat mig matchen men proffsigt nog så avsluta jag samtalet innan jag sänkte sista klotet. :)

Sen rörde vi oss mot O´learys där vi lira Blackjack och prata pojksnack.
Eftersom ingen av oss vann så blev det ett bord och seriösa samtal med varandra istället för skrytande av vinsterna från kvällen. Det blev en Go' o lyckad kväll ändå tycker jag. Även om (tydligen, enligt skvallret på krogen) det var slagsmål med över dussintalet människor ute på gatan. Men det man inte ser lider man inte av kanske. Så nu laddar jag inför Daniels fest! Gonatt o ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar